Звіт про проведення «Тижня безпеки дитини» в Пулинському ЗДО №2 «Сонечко»

У Пулинському ЗДО №2 “Сонечко” з 21 по 25.11.2022 р. було проведено «Тиждень безпеки дитини» під девізом “Зробимо життя безпечним”. Метою проведення стало: підвищення ефективності освітньої роботи з дітьми з питань  – особистої безпеки та захисту життя; поглиблення теоретичних знань та закріплення практичних навичок вихователів щодо формування у дошкільнят ціннісного ставлення до власного здоров’я і життя; пропагування здорового способу життя серед батьків та їх дітей; інтегрування родинного і суспільного виховання з проблеми безпеки життєдіяльності дитини. Робота проводилася згідно плану проведення Тижня. Всі заходи, які були заплановані – вчасно проведені. Діти добре засвоїли норми та правила безпеки. Діти усіх вікових груп отримали та закріпили достатньо знань, умінь і практичних навичок з безпеки життєдіяльності та на випадок екстремальної ситуації. Збагатили знання про правила дорожнього руху та дорожні знаки, правила поведінки в природі, під час пожежі, з електроприладами, гострими та ріжучими предметами, ліками, з незнайомцями та незнайомими тваринами тощо. У дітей середнього та старшого дошкільного віку є навички користування побутовими електроприладами (телевізорами, комп`ютерами, магнітофонами, прасками, чайниками, газовими плитами тощо). Всі діти знають номери телефонів пожежної частини (101), поліції (102), швидкої допомоги (103), газової служби (104); діти старшого дошкільного віку вміють користуватися ними у випадку необхідності. При проведенні “Тижня безпеки дитини ” традиційні навчальні заняття збагачувалися сюжетно-ігровим змістом (групові ігри, виконання вправ, що носять характер змагання, ігри-вистави з музичним супроводом і т.п.). Разом із сюжетно-рольовими іграми, де діти вчаться орієнтуватися у світі природи, техніки, людей, значне місце при проведенні тижня займали дидактичні ігри, які дозволяють більш спрямовано керувати поведінкою дітей. Ігровий характер таких занять забезпечувався введенням елементів сюжету, яскравістю та привабливістю матеріалів і постановкою задач. Вихователі вчать дітей знаходити істину шляхом запрошення їх до обговорення і цілеспрямованими питаннями підводять до відповіді. Педагоги за допомогою правильного підбору методів і прийомів керували дитячою діяльністю, поглиблюють позитивні взаємостосунки дітей, розвивають чуйність, милосердя, гуманне ставлення до людини, збагативши емоційні враження при відпрацюванні стереотипів поведінки в умовах загрози і виникнення надзвичайних ситуацій. В методичному кабінеті організована тематична виставка літератури, дидактичних посібників, конспектів занять, сценарії свят та розваг, як допомога в організації освітньої роботи в групах. Підготовлені пам’ятки для батьків: «Безпека дорожнього руху», «Будь обережним», «Правила поведінки на дорозі». Свої враження від прочитаного і набаченого діти відображали в малюнках , аплікації, ліпленні. З дітьми старшої групи “Ромашка” проведено спортивну розвагу “Подорож до країни Безпеки”. Проведено цікаву зістріч з начальником та заступником частини 27ДПРЧ 1ДПРЗ Довгалюком Сергієм Леонідовичем та Сарафінчаном Андрієм Руслановичом. Створено моделювання ситуації : «До тебе звернувся незнайомець». Проведено бесіди з дітьми: «Обережно! Сірники – не іграшки», «Яку біду може спричинити вітер», «Як поводитися під час пожежі», «Поведінка на дорозі», «Небезпечні предмети навколо нас», «Сірники – не іграшки»,  «Поведінка під час гри», «Обережно поводься з тваринами», «Вулиця, транспорт і пішоходи», «Служба допомоги 101, 102, 103, 104». Розглянуто та обговорено з дітьми ілюстрацій із серії « Пожежа», «Повінь», «Гроза», «Землетрус», «Аварія», «Надзвичайні ситуації», бесіди за сюжетом. Читання літературних творів: “Чому в зайця не болять зуби”, “Перехід, Світлофор, Сірники”, “Кожен в лісі мене знає”, “Умій почекати”. Проведені дидактичні ігри :  «Знайди автомобіль за описом», «Ми – пішоходи» (правила дорожнього руху), «З ким можна спілкуватися, а з ким – ні» (спілкування з незнайомими людьми), «Шкідливі поради», «Світлофор», «Можна не можна» (небезпечні іграшки), «Великий автобус» (поведінка у транспорті), « Як це сталося» ( встановлення послідовності подій), «Відгадай за описом» (предмети для гасіння пожеж),  « Я в біду не потраплю» (номери служб порятунку), « Що зайве» (небезпечні предмети). Проведені рухливі ігри: «Погаси пожежу»,  «Світлофор»,  «Потяг»,  «Обережно, автомобіль», «Знайди собі місце», «Чия команда швидше збереться», “Сонечко і дощик”. Проведено сюжетно-рольові ігри: «Пожежники», «Я – міліціонер», “Лікарня”, “Подорож”. Теоретичні питання і практичні дії з основ безпеки життєдіяльності дітей, що вивчаються і відпрацьовуються протягом року, знаходять своє віддзеркалення при проведенні ” Тижня безпеки дитини ”, який є підсумком роботи за рік із питань охорони життя і здоров’я дітей.